Danske MSC-fiskefartøjer

Her kan du få et overblik over danske fiskefartøjer, der kan lande MSC-certificerede fisk og skaldyr. Udover Danmarks Fiskeriforening PO’s mange certificeringer, har Danmarks Pelagiske PO også en del certificeringer bl.a. på makrel og blåhvilling. De to PO’er arbejder desuden sammen omkring certificeringerne af sild, tobis, brisling og sperling. Listerne over fiskefartøjerne knyttet til de forskellige fiskerier kan findes nedenfor.

Danmarks Fiskeriforening PO’s lister over                            MSC-fiskefartøjer

Alle fiskefartøjer på denne liste har skrevet under på Danmarks Fiskeriforening PO’s udvidede kodeks og forpligtet sig til at overholde de regler, som Danmarks Fiskeriforening PO har sat op i forbindelse med MSC-certificeringer. Det betyder, at disse fiskefartøjer har ret til at lande MSC-mærket fisk fra Danmarks Fiskeriforening PO’s certificerede fiskerier.

Aktuel Kutterliste MSC (PDF)
Aktuel Kutterliste MSC (csv-fil til data-import)

Vi gør alt, hvad vi kan for at holde listen opdateret – men skulle der være en fejl eller et fartøj, der mangler, så kontakt endelig Danmarks Fiskeriforening PO her.

Danmarks Pelagiske PO’s lister over MSC-fiskefartøjer

Alle fiskefartøjer på denne liste er medlem af Danmarks Pelagiske PO og har ret til at lande MSC-mærket fisk fra Danmarks Pelagiske PO’s certificerede fiskerier.

Aktuel Kutterliste MSC – DPPO (PDF)
Aktuel Kutterliste MSC – DPPO (Excel)

Swedish Pelagic Federation PO’s liste over MSC-fiskefartøjer

Alle fiskefartøjer på denne liste er medlem af Swedish Pelagic Federation PO og har ret til at lande MSC-mærket fisk fra certifikatet for tobis, brisling og sperling.

Aktuel Kutterliste MSC -SPFPO (PDF)
Aktuel Kutterliste MSC – SPFPO (Excel)